Komorna glasba je v 19. stoletju s svojo umetniško in izrazno težo pogosto močno prerasla svoje izvirne okvire. To vsekakor drži za dela Roberta Schumanna, ki je v svojem življenju, polnem vzponov in padcev, nihal tudi med predanostjo komorni ter simfonični glasbi. Njegova izčiščena in prelepa komorna glasba ostaja priljubljena še danes.
Chaussonovo Poemo se pogosto izvaja v različici za solistično violino in orkester, vendar jo zaradi njene mikavnosti in »sanjave sladkobnosti«, kakor jo je opisal C. Debussy, violinisti zelo radi zaigrajo tudi na komornih večerih s svojimi klavirskimi partnerji. Nasprotno je znamenita Franckova sonata »težka«, kakor da bi bila prava simfonija ‒ kompozicijsko in izrazno je tako zgoščena in kompleksna ter dramatično napeta, da izžema iz izvajalcev zadnje atome moči, v pravšnji prodorni izvedbi pa nepremične priklene na sedeže tudi poslušalce. Takšno izvedbo si gotovo lahko obetamo od izvajalcev našega koncerta: ob našem rednem gostu in prekaljenem pianistu Christianu Schmidtu bo tokrat nastopil izjemni violinist Peter Matzka, sicer koncertni mojster simfoničnega orkestra RSO z Dunaja.
Večer, ob katerem bomo lahko dali svoji domišljiji prosto pot …