To je bil čas, ko noči niso razsvetljevale preštevilne neonske luči in zasloni nikoli spečih naprav, ki danes skrbijo za to, da se nikdar zares ne potopimo vase in se popolnoma prepustimo prostemu poletu domišljije. Pa ravno v takih trenutkih pozabe se lahko prebudi umetnost in v glavi genialnega skladatelja najprepričljivejša glasba.
Takšen mojster je bil nedvomno P. I. Čajkovski, ki je znal s svojo glasbo zaigrati na najfinejše strune širokega kroga poslušalcev, kar navsezadnje dokazuje njegova izjemna popularnost še dandanes. Njegov mlajši sonarodnjak S. Prokofjev nasprotno velja za predstavnika naslednje generacije, ki je razčustvovanost v umetnosti enačila s cenenostjo in jo zato ohranjala na sarkastični razdalji. V resnici pa je bil tudi Prokofjev otrok stare ruske skladateljske šole in je nekje v globini ostajal nepopravljiv romantik. Obeh skladateljev se je brezčasna ljubezenska zgodba o Romeu in Juliji dotaknila tako močno, da sta ji posvetila vsak svojo glasbo, ki sta obe skrajno presunljivi in hkrati skrajno različni.
Festival Maribor 2017 bo tako izzvenel v slogu širokopotezne romantike – z mogočnim zvenom, velikimi zgodbami in glasbo, ki prežema srca. Pri tem bomo ponovno združili moči s Slovenskim narodnim gledališčem Maribor in njegovim Simfoničnim orkestrom, ki se mu bo tokrat pridružil zbor Opere, občudovali pa bomo lahko tudi solista Alexandra Gadjieva, briljantnega mladega pianista slovensko-ruskega rodu.