SI

I

EN


Čisti izviri

Uganka je čistovznikla. Tudi
spev jo sme komaj odstreti. Kajti
kakor začneš, boš ostal,
naj še toliko naredi stiska
in vzgoja, večino namreč
zmore rojstvo,
in žarek svetlobe, ki
sreča novorojenca.*

Pa bodimo romantični in za začetek tega zapisa uporabimo verze velikega nemškega romantika Hölderlina. Njegov opis Rena je lahko popoln uvod v letošnja festivalska paberkovanja! Četudi namreč služi kot metafora za življenje umetnika, ga lahko beremo tudi kot opis našega festivala! Od skrivnostnih energij inspiracije preko brbotajočega izvira sledimo njegovemu čistemu in bistremu toku ven, na odprto, in opazujemo, kako pridobiva moč in širino, s katero naposled kreira pokrajine, v katerih cveti ustvarjalna energija.

Ustreza, kajne?

A za navajanje Hörderlina imamo še en razlog. Prav verze, navedene zgoraj, je namreč v enem svojih številnih intervjujev** citiral tudi Nicolas Altstaedt, ki bo skupaj s svojim orkestrom, Haydnovo filharmonijo, zaznamoval otvoritveni koncert letošnjega festivala. Uporabil jih je kot ponazoritev svoje potrebe po tem, da k muziciranju vselej pristopa “čist”. “Umetnost mora vselej znova nastani na novo, biti mora vselej na novo začutena, vselej na novo rojena, “ je pojasnil.

Vabimo vas torej k Rojstvu. Festivala Maribor. Umetnosti. Glasbe. Ljubezni!

Otvoritveni koncert: Rojstvo
Haydnova filharmonija
Nicolas Altstaedt, dirigent in solo violončelo
nedelja, 3. septembra 2017, 19.30, Unionska dvorana.

Haydnova filharmonija

*Friedrich Hölderlin, Ren (Der Rhein, 1801/1802, prevedel Vid Snoj)
**Der Standard, 2016, L. Tosic