SI

I

EN


Otvoritveni koncert: Rojstvo

Dvorana Union, Maribor

3. 9. 2017 ob 19:30

Haydnova filharmonija
Nicolas Altstaedt, dirigent in solo violončelo


 

Spored
Ludwig van Beethoven: Simfonija št. 1 v C-duru, op. 21
Dmitrij Šostakovič: Koncert za violončelo in orkester št. 1 v Es-duru, op. 107
Joseph Haydn: Simfonija št. 88 v G-duru, Hob I: 88

Le kaj bi lahko bilo bolj romantično od idilične naravne pokrajine s skupino podeželskih hiš ter markantnim obličjem razkošne palače, ki se izrisuje na obzorju? Prav takšen pejsaž vidimo še danes s ceste mimo Železnega (Eisenstadt) na avstrijskem Gradiščanskem. Tam stoji mogočna zgradba nekdaj izredno premožne plemiške družine Esterházy, kjer je služboval Joseph Haydn, in prav tam ima danes svoj sedež Haydnova filharmonija.

Čas Haydnovega dolgega življenja je zaznamovalo rojstvo romantičnega obdobja in tudi sama Haydnova življenjska pot je primer tega, kako korenito se je v tistem času pomen umetnika v družbi spremenil. Dokler je bil Haydn mlad, ob koncu 18. stoletja, je veljal skladatelj predvsem za služabnika ‒ kapelnika, ki je bil zadolžen za organizacijo glasbenih prireditev za svojega delodajalca. Nato so se pojavili novodobni svobodni duhovi, kot sta bila med glasbeniki že W. A. Mozart in L. van Beethoven, in celo Haydn sam se je pozneje podal na pot »free-lancerja«, si ustvaril mednarodni ugled ter postal prava skladateljska legenda, česar stari časi vsaj v takšni obliki niso poznali. Novi časi, ki so Haydnu sledili, pa so se vneli za kult genialnega umetnika, ki ga verjetno še najbolje uteleša Beethoven, čeprav zasledimo sledove takšnega občudovanja še danes. Vsekakor je bil Beethovnov kult precej močan v času Dmitrija Šostakoviča, enega zadnjih velikih skladateljev, ki so zoreli na razrahljanih temeljih romanticizma, in hkrati enega morda najbolj nedoumljivih ruskih skladateljev, v katerem so se med seboj bojevali inovativna gorečnost, od zunaj vsiljeno togo samoobvladovanje ter strastnost in ranljiva človečnost, ki jo je skladatelj zvito skrival pred površnimi pogledi opazovalcev.

Orkester Haydnove filharmonije od sezone 2015/2016 vodi Nicolas Altsaedt. Orkester izjemnih glasbenikov, ki letos praznuje 30-letnico, je pod Alstaedtovim vodstvom mlad in poln poleta, bolj kot kadarkoli prej, in bo nedvomno poskrbel za še eno nepozabno otvoritev Festivala Maribor.

 

* Vstopnice: 25 € / predprodaja 20 € / upokojenci 20 € / študenti, invalidi 12,50 €
Vstopnice s popustom je možno kupiti le v Informacijski pisarni Narodnega doma Maribor in največ uro pred koncertom na prizorišču koncerta.
Festival Maribor Carousel